screenshot van de website antelife

Antelife

logo antelife

Sitereview

Antelife is een webshop die bestaat sinds 2012. Antelife heeft een Spaans warenhuis wat voor bepaalde artikelen extra snelle levering kan zorgen. Daarnaast hebben ze een fysieke winkel in de Oekraïne en dat mag wel uniek genoemd worden. Bezoek de website.

Website

screenshot van de website antelife

Bij het openen van de website krijg je direct het gevoel bij een smartphone webshop beland te zijn. Alles straalt mobiele telefoons uit. Hierover meer later in onder het kopje ‘Assortiment’. De homepage is verder erg druk en veel van hetzelfde. Veel aanbiedingen zonder dat er echt iets uitspringt. Het navigeren door de categorieën werkt prettig met de mouseover. Hierbij verschijnen de subcategorieën direct inbeeld en kun je al snel een subselectie maken. De filtering per categorie zijn ook goed aangebracht wat de zoekmachine wat overbodig maakt. Mocht je de zoekmachine toch gebruiken dan zul je tijdens het typen merken al zoeksuggesties te krijgen en dat is niet verkeerd. Het zoekresultaat is daarnaast ook relevant en meerdere zoektermen is geen probleem. Verwarrend is aan de linkerzijde van het resultaat dat je twee keer een categorie kan kiezen. De eerste (bovenste) blijkt niets met je zoektermen te maken te hebben en dat is verwarrend. De tweede (onderste) wel en naar deze filtering is er meer filtering mogelijk op bijvoorbeeld kleur, merk of specificaties van smartphones. Tot slot als we een productpagina bekijken dan vind je hier natuurlijk alles wat je nodig hebt. Jammer is wel weer dat je al snel gestoord wordt door aanbiedingen waar je niet erg in geïnteresseerd bent en de pagina is erg rommelig ingedeeld. De website is verder niet erg snel, wel snel genoeg, maar je merkt dat het laden wat langer dan gemiddeld duurt.

Assortiment

Het assortiment is met name gericht op smartphones, maar heeft daarnaast ook wat bij categorieën zoals RC en auto-elektronica (zoals camera’s). Het is jammer dat deze categorieën zijn toegevoegd, want dit is niet goed voor de identiteit van de webshop. Mogelijk wel goed voor de omzet, maar daar ga ik niet over natuurlijk. Het voelt wat onnatuurlijk aan en hiervoor voelen de categorieën erg leeg en armzalig aan. Alsof het assortiment niet compleet is. Als we kijken naar het smartphones en accessoires gedeelte dan moeten we zeggen dat het assortiment ruim is en veel artikelen te kiezen zijn. Wat dit betreft een ruime keuze en goed assortiment.

Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending

Bestellen gaat goed, tijdens bestelling wordt gevraagd te liken voor 2 dollar korting. De code die je krijgt werkt echter niet bij mijn bestelling van 22 dollar. Waarom wordt niet gezegd en dat is wel een minpuntje. Daarnaast valt het op dat standaard de verzekering aangevinkt staat. Als je die uitzet dan wordt het subtotaal netjes bijgewerkt, maar het grote totaal niet. De betaling die van Paypal afgehaald wordt is gelukkig wel correct. Het mailtje waar de bevestiging van de order in staat is daarnaast zeer overzichtelijk en bevat een net overzicht van je order (met de juiste bedragen). Mijn testbestelling is netjes binnen twee weken in huis.

Account en klantbinding

Als je een product koopt en uitcheckt met Paypal wordt er geen account aangemaakt en dat is wel erg jammer. Zo kun je nooit een historie opbouwen en loop je ook je reward punten mis. Buiten het mislopen van je punten is het ook niet handig opgezet. Als je daarna een account aanmaakt wordt de order die je eerder geplaatst hebt ook niet geassocieerd met je account op basis van je e-mailadres en dat had best gekund. Misser als je het mij vraagt. Als we verder naar het account kijken is het vrij standaard. Je kunt je orders zien, je adresgegevens en je punten overzicht. Je krijgt voor registratie en voor het aanmelden voor de nieuwsbrief in totaal 20 punten (tien voor elke actie). Voor elke uitgegeven dollar ontvang je daarnaast een punt. Voor 100 punten kun je 2 dollar korting krijgen en dat is bovengemiddeld. Let er dus wel op dat je eerst een account aanmaakt voordat je iets bestelt.

Support en community

Support is bereikbaar via chat en dat is prettig. Een chat is echter niet dag en nacht bereikbaar en we hebben te maken met het bekende tijdverschil tussen Nederland en Hongkong. Gelukkig zijn er ook andere manieren waarop je contact op kunt nemen met Antelife en dat is bijvoorbeeld email, skype, Whatsapp en telefoon. Daarnaast natuurlijk de social media als Facebook, Twitter, Youtube en WeChat.

Antelife

Antelife
7.4

Website

7/10

Assortiment

8/10

Orderproces

7/10

Account en klantbinding

7/10

Support en Community

9/10

Voors

  • Goede filtering binnen categorieen
  • Vele contactmogelijkheden
  • Goede wisselkoers voor punten

Tegens

  • Erg rommelige en drukke website
  • Geen account na uitchecken met Paypal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *