Sitereview
LightInTheBox is een bekende webshop en heeft daarnaast ook MiniInTheBox als merk. LightInTheBox komt van de naam Duiveltje in het doosje en wil zeggen dat ze de klanten willen verrassen met hun producten en prijzen.
Contactmogelijkheid
Omdat we een reviewsite hebben, hebben we naar aanleiding van een aantal vragen een special mailadres gekregen waar wij als ChinaReview.nl met onze vragen terecht kunnen. Daar zijn we natuurlijk trots op. Stel hieronder uw vragen en als wij ze niet kunnen beantwoorden, zullen we ze naar LightInTheBox doorsturen. Vragen via het contactformulier kan natuurlijk ook.
UPDATE: Wij sturen eventuele vragen naar LightInTheBox door naar onze contactpersoon. Wij krijgen daar zelf geen of zeer weinig reactie op en gaan ervanuit dat LightInTheBox zelf contact opzoekt met jullie over eventuele vragen die we doorsturen.
UPDATE December 2015: Omdat we zoveel negatieve reacties krijgen en zelf geen reactie krijgen van onze contactpersoon hebben we besloten om zelf geen berichten meer door te sturen. Onze ervaring is niet heel positief, reacties op vragen laten in het algemeen zeer lang op zich wachten, vooral als het problemen betreft. Score voor de support is aangepast op basis van ervaring en reacties die we via mail ontvangen.
Website
De website oogt fris en overzichtelijk. De website opent snel en in de eigen taal. De website is vertaald (niet met Google translate) in een groot aantal talen en zijn boven in de website te kiezen. De vertaling is erg goed gedaan en dat voelt goed. Het zoeken op LightInTheBox gaat erg goed. Tijdens het typen worden suggesties getoond voor zoektermen en het resultaat is snel in beeld. Zoeken gaat gewoon in je eigen taal en het resultaat is zoals verwacht. Met het resultaat kan de normale categorie filtering toegepast worden en daarnaast worden nog extra zoeksuggesties getoond om te helpen met minder zoekresultaten. De productpagina zijn niet erg prettig. Je krijgt namelijk eerst de foto’s en prijzen te zien van het gekozen product, maar voordat je meer informatie leest over het gekozen product zie je eerst gerelateerde artikelen. Dat is erg storend.
Assortiment
Het assortiment is vooral op telefoons, elektronica en kleding gericht. In de categorie telefoons en elektronica staan ruim 80.000 artikelen, maar als je de kleding en accessoire categorieën bij elkaar optelt kom je op een totaal van ruim boven de 200.000 producten. Daarnaast staan er nog veel artikelen in de categorieën Sport en Lifestyle en huis en tuin. Genoeg te vinden en zo voor ieder wat wils.
Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending
Bestellen is eenvoudig. Een account aanmaken, artikel in de winkelwagen en afrekenen met Paypal. Het jammere tijdens het bestelproces is dat de duurdere opties standaard aan staan, dus verzekerde en getraceerde verzending, dit kan je uitzetten waardoor verzenden gratis is, maar toch een minpuntje. Een groot pluspunt is het betalen met iDeal, dat is iets wat je bijna nergens ziet, maar wordt blijkbaar ondersteund. Ik heb zelf betaald met PayPal omdat je daarbij kopersbescherming hebt, maar iDeal is een mooi alternatief als je geen PayPal hebt. Verzending van het object ging vlot en was binnen normale tijd in huis.
Account en klantbinding
Je account is netjes opgezet. Geen poespas, gewoon datgene wat je nodig hebt. Je ziet ook direct wat je bonustegoed is dat je bij elkaar gespaard hebt, dit zie je overigens overal op de website terugkomen en dat is erg slim gedaan. Je bonustegoed krijg je door orders te plaatsen en is 1% van je aankoopbedrag. Niet een hoog percentage, maar er is geen drempel, dus dat is ideaal.
Update: Ik kwam er vandaag achter dat de bonustegoeden een houdbaarheidsdatum hebben en dat is jammer natuurlijk. Iets dat je bij elkaar gespaard heb is blijkbaar niet eeuwig houdbaar.
Support en community
Contact opnemen voor vragen gaat via een contactformulier. Het rare is dat je pas contact op kunt nemen als je een order geplaatst hebt. Daarvoor kun je dus niet met je vragen bij LightInTheBox terecht. LightInTheBox geeft aan binnen 1 werkdag te reageren en dat is netjes. Je kunt echter niet direct een telefoonnummer vinden om te bellen en er is geen chatfunctionaliteit, dus contactmogelijkheden zijn wat beperkt. Aan de andere kant is LightInTheBox actief op social media, dus daar kan je altijd nog terecht bijvoorbeeld op Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest, Blog en WeChat.
ik heb op 27 november een bestelling gedaan en betaald, maar ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Hoe kom ik achter het telefoonnummer? Mail antwoorden ze niet!
Goedemiddag,
Al een aantal keer contact proberen op te nemen omdat de website zegt dat mijn pakket afgeleverd is. Wanneer ik op de link klik staat er dat de tracking code niet gevonden is. Heb tot heden nog niets ontvangen (3 mei besteld). Ook heb ik de snelle levering gekozen en in totaal 800 euro betaald voor deze bestelling. Waar kan ik kijken waar mijn pakket nu is? We hebben namelijk een beetje haast voor een opening.
Groetjes lisa
Goedemiddag Lisa,
Helaas kunnen we inhoudelijk niet helpen met uw verwachtte levering, wij zijn immers LightInTheBox niet, maar als je een track and trace code hebt kun je deze site gebruiken, hebben we zelf goede ervaringen mee: http://www.17track.net/nl
Website
8.00
Assortiment
8.30
Orderproces
7.60
Account en klantbinding
6.70
Support en Community
7.00
beste,
ik heb 2maart iets besteld bij jullie maar ik vind mijn bestelling nergens terug en weet ook niet waneer ze leveren of waar mijn bestelling ergens is, welk kan ik hier aan doen ?
groeten
Goedenavond,
Bij ons lijkt ons sterk, wij reviewen alleen de websites. Probeer eens contact te zoeken met lightinthebox.com. Via Facebook werkt dat vaak goed.
Groet!
Ik heb zaterdag 7 januari iets besteld maar ik heb t nou nog steeds niet en het is nu 12 januari dus hoe kan dat?
Afhankelijk van de verzendmethode kan je het pakketje in het algemeen (bij alle chinese webwinkels) een levertijd toekennen tussen de 5 en 30 werkdagen.
LightintheBox is één en al een bedrieglijke firma. Als iemand nog nooit bedrogen is geweest koop dan maar bij LightintheBox dan pas ben je bedrogen. Je kan een klacht indienen maar als je bij een zekere Mevr. Carla terecht komt dan lig je er zeker op. Zij is diegene die de mensen bedriegen en bestelen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Maar geen nood. Zolang ik leef zal ik mijn uiterste best doen deze firma te kelderen op alle mogelijke media. Ik ben door hen bestolen voor ongeveer 350€. Ik heb nooit de beloofde terugbetaling noch het beloofde bonustegoed ontvangen.
Ik heb iets besteld op lightinthebox op 6 juli en ik zou het gisteren binnen krijgen maar ik heb ze nog steeds niet ik heb er 88 euro voor betaald
Hoi Sharisa, bedankt voor je reactie, maar je score van 0.6 hebben we verwijderd op basis van je verhaal. Lage scores willen we best accepteren, maar dan moet het wel goed onderbouwd zijn natuurlijk.
Je geeft aan iets besteld te hebben bij LightInTheBox op 6 juli (gisteren) en je zou het ook gisteren ontvangen. Dat lijkt ons erg sterk. Mogelijk bedoel je 6 juni dat je het besteld hebt? Heb je al contact proberen te krijgen met LightInTheBox? Via je account kun je contact krijgen met LightInTheBox en dan specifiek via je order. Ook via Facebook is contact goed mogelijk. Heb je voor de gratis verzending gekozen? Let er dan wel op dat ze vaak vermelden dat het ongeveer 30 werkdagen duurt voordat je pakket arriveert. Niet 30 gewone dagen. 30 werkdagen is dus eigenlijk 6 weken. Heb je een traceercode? Dan kan je kijken of het pakketje misschien nog bij de douane ergens blijft steken. Dan kan LightInTheBox er natuurlijk niets aan doen en is het een kwestie van afwachten. Als je nog vragen hebt horen we het graag.
Ik heb net wat besteld maar ik zag dat ik ze twee keer heb betaald graag mijn geld terug
Ik kan ze niet bereiken
Probeer eens contact te zoeken via hun Facebook pagina door dat een privé bericht te sturen. Dat wordt in het algemeen goed op gereageerd.
Ik wil mijn account opheffen, maar dat is onmogelijk.
Heb alles geprobeerd, niet mogelijk dus.
Ik wil niets meer met Lightindebox te maken hebben.
Als je bij een website je account niet kunt verwijderen kan je altijd proberen om zoveel mogelijk dingen te anonimiseren. Dat wil zeggen: Je adres omzetten naar een adres die niet van jouw is, je naam veranderen en zoveel mogelijk gegevens te verwijderen. Op het laatst zelfs proberen je emailadres te wijzigen is een optie. Soms moet je dit bevestigen op je nieuwe mailadres. Wat handig is, is om tijdelijke mailadressen te gebruiken. Probeer deze website maar eens: http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html
Website
0.00
Assortiment
4.90
Orderproces
0.00
Account en klantbinding
0.00
Support en Community
0.00
Ik heb op 13 april en 22 april 2015 een bestelling gedaan, maar beiden zijn nog steeds niet binnen. Ik kan wel inloggen e.d. bij de site maar je komt geen steek verder.
Het zou 14 en 23 augustus verzonden zijn, maar ik heb nog steeds niets gezien.
Wat een slechte klantenservice zeg! Op deze manier is de kans uitgesloten dat ik, familie of vrienden hier ooit nog wat gaat bestellen. Je kunt ook op geen enkele manier contact opnemen.
Goedemiddag M Scholten,
Het is nooit een goede ervaring als je je producten niet ontvangt.
Contact opnemen met LightInTheBox gaat niet zo eenvoudig. Heb je een account en kun je inloggen en zie je daar je order? Dan kan je wel contact opnemen via je order. Ga als volgt te werk:
1. Log in op LightInTheBox
2. Ga naar je orders
3. Open de betreffende niet ontvangen order
4. Klik rechtsboven op ‘Contact opnemen met de Klantenservice’
5. Vul het formulier in, verzend het formulier en wacht op een reactie
Krijg je niet snel een reactie, dan is het altijd een mogelijkheid om via social media contact te zoeken met LightInTheBox. LightInTheBox heeft ook Nederlandse facebook, die is hier te vinden: https://www.facebook.com/lightintheboxnl/. Advies is om een prive bericht te sturen en niet een openbaar bericht, want dat ziet iedereen en kan ongewenste reacties uitlokken.
Succes en hopelijk ontvang je een passende oplossing van LightInTheBox
Ik heb op 30 september 2015 een mobiele telefoon besteld met order nummer 1509301314917230 heb hiervoor versnelde levering 14,90 betaald zodat hij binnen 5 dagen bezorgd zou worden. Echter nu zie ik dat mijn bestelling pas op 17 oktober binnen gaat komen. Ik begrijp niet waarom ik dan versnelde levering heb betaald terwijl hij op voorraad was volgens de site. Ik krijg geen kontakt met hun via de klantenservice. Kan geen ticket aanmaken dus vandaar dat ik het via U probeer. Ik heb al vaker iets besteld en nooit problemen gehad. Mijn vraag is dus, kan het sneller geleverd worden, mocht dit niet lukken dan wil ik mijn 14,75 terug.
Bedankt voor uw bemiddeling.
Helaas is LightInTheBox zeer slecht te bereiken, ook wij krijgen geen gehoor meer met onze contactpersoon. Als we het verhaal zo lezen klopt het niet dat je teveel betaald en toch zo lang wacht op je bestelling. Als het verhaal klopt lijkt het ons niet meer dan eerlijk dat LightInTheBox minimaal het bedrag van 14,75 terug geeft. Beter zou zijn om een compensatie voor het ongemak erbij te doen, maar dat is natuurlijk aan LightInTheBox.
Nu naar een oplossing natuurlijk. Allereerst raden we altijd aan contact proberen te krijgen met een bedrijf. In onze ervaring is LightInTheBox erg dicht getimmerd en is contact alleen mogelijk door in te loggen in je account en via een order een ticket te starten. Daarnaast kun je proberen om contact te zoeken via social media. We raden daarbij aan een bericht te sturen via Facebook en niet op bijvoorbeeld de facebookpagina (tijdlijn) een bericht te plaatsen. Een bericht is prive en lokt geen reacties uit van mensen die er niets mee te maken hebben. Heb je geen facebook? Dan raden we je aan om een facebook account aan te maken. Je hoeft er niets op te zetten, maar voor contact zoeken met bedrijven kan het soms handig zijn. Via social media reageren bedrijven wat sneller in het algemeen.
Een andere oplossing is als je betaald hebt met Paypal om gelijk een geschil te starten, omdat deze werkwijze natuurlijk niet terecht is. Heb je betaald met een creditcard, dan kan je kijken of je via je creditcard maatschappij tegen dit soort zaken bent verzekert, soms is dit het geval. Heb je via iDeal betaald, dan is er helaas geen manier om dit geschil via de betaalmaatschappij op te lossen en moet je hopen op een oplossing vanuit LightInTheBox.
Zoals we eerder al aangaven kunnen we zelf de laatste maanden geen contact meer leggen met onze contactpersoon. Bemiddeling is dus niet meer mogelijk. Waarschijnlijk kregen ze te veel mails, want helaas ben je niet de enige die contact met ons zoekt over LightInTheBox.
Als je hun een mailtje doet worden verzendkosten weer terug gezet als te goed. Niet echt heel duidelijk maar dit kan via een ticket bij je bestelling
Ik wil mijn geld terug
Krijg nog 40 euro van jullie
Heb in juni 2014 2 bikini’s besteld en NOOIT gekregen
Jullie zouden het geld terug storten maar heb nooit mijn geld terug gezien
Ik wil het onmiddelijk terug !
Beste Damay,
De kans is niet zo groot dat LightInTheBox de berichten hier continu leest. Dit is een reviewwebsite. Als je problemen hebt met je bestelling bij LightInTheBox kun je inloggen in je account en vervolgens bij je order aangeven dat er iets mis is gegaan (ticket openen aan de hand van de order). Lukt het niet, stuur dan je ordernummer, orderdatum en overige gegevens naar ons op via het contactformulier op deze website en dan zullen wij contact voor je proberen te zoeken met LightInTheBox.
Kan ook wezen dat ze het bij het tegoed op hun site hebben gezet.
Terug storten op je rekening doen ze zowat niet