Screenshot DX / DealExtreme

DX.com

logo dx.com

Sitereview

DX.com of beter bekend als DealExtreme is misschien wel de bekendste webwinkel uit China. Naast de website is er ook een App voor de iPhone of Android-toestellen te downloaden voor diverse doeleinden waaronder natuurlijk de producten te bekijken en reviews te plaatsen. DealExtreme heeft geen distributiecentrum in Europa. Bestellingen komen dus niet sneller in Nederland zoals je misschien verwacht bij eud.dx.com.

Website

Screenshot van de website van DealExtreme / DX.com

De website is vrij standaard ingericht met aan de linkerzijde de hoofdcategorieën. Het valt op dat de website in het Nederlands getoond kan worden. Dit is erg handig, maar voor het zoeken naar producten soms wat verwarrend. Soms werkend Engelse zoektermen wat beter. Zoeken op meerdere zoektermen tegelijk gaat goed. Op het zoekresultaat is vervolgens nog meerdere filters mogelijk waardoor het zoeken erg goed werkt. De site werkt in het algemeen goed, soms wat trager, maar in het algemeen goed. Wat ook handig is dat zoekresultaat gefilterd kan worden met alleen resultaat voor het Europees distributiecentrum, wat extra snelle levering garandeert. Een sterke plus punt.

Assortiment

Het assortiment is met 160.000 producten erg groot te noemen, maar met weinig verrassende categorieën. De standaard passeert de revu en is elektronica, gadgets, sport, schoonheidsartikelen, sieraden en kleding. Enige opvallende in het assortiment is Wedding and Events (trouwerij en gebeurtenissen). Hieronder zijn tal van jurken te vinden voor diverse gelegenheden.

Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending

Bestellen gaat vrij simpel en standaard. Betalen gaat met Paypal of creditcard. Normaliter worden producten binnen 1 a 2 dagen verzonden. Ik heb zelf echter een keer gehad dat een product in mijn order niet op voorraad was en de totale order daardoor maar niet verzonden werd. Ik kreeg daar geen statusupdate van en in de order kan je niet zien welk product er in backorder staat (of waar de order op wacht). Dit had beter gekund, nu had ik de order uiteindelijk gecanceld en de producten in losse orders gestopt, toen ging alles wel snel en waren de producten binnen 14 dagen in huis. In het algemeen zijn de producten altijd binnen 14 dagen in huis. Eenmaal heb ik 2 maanden gewacht, maar toen wel netjes mijn geld terug gekregen.

UPDATE (11-4-2015): iDeal betalingen zijn ook mogelijk.

Account en klantbinding

In je account kan je alle standaard informatie vinden die je verwacht in je account. Klantbinding geschied door het sparen van punten. Met deze punten kan je kiezen uit gratis producten. Het sparen op basis van enkel orders gaat niet snel. Gelukkig krijg je ook extra punten voor het schrijven van reviews, maar het blijft iets wat je moet zien als extraatje.

Support en community

Support kan door middel van drie manieren. Chat, telefoon of een ticket aanmaken in het ticketsysteem. Ik gebruik zelf altijd de chat omdat ik dan direct contact heb met een medewerker. Deze reageren altijd snel en goed. Naast de support is er ook een community in de vorm van een forum waar je je vragen kan stellen (of anderen kan helpen). Daarnaast is DealExtreme actief op social media zoals Facebook, Twitter, YouTube, Reddit en Google+

 

DX.com

DX.com
6.5

Website

9/10

Assortiment

9/10

Orderproces

7/10

Account en klantbinding

7/10

Support en Community

8/10

Voors

  • Groot assortiment
  • Lage prijzen
  • Chatten met support
  • iDeal betalingen

Tegens

  • Orderstatus onduidelijk bij wachten op product
  • Google translate is soms niet handig
  • Geen EU distributiecentrum
  • Sparen voor producten traag

6 thoughts on “DX.com

  1. omogiade queensly

    a friend of mine helped me ordered a phone.. i thought im to get a confirmation mail.. but I haven’t gotten it yet

  2. ben

    Website

    0.10

    Assortiment

    0.30

    Orderproces

    0.10

    Account en klantbinding

    0.10

    Support en Community

    0.10

    A few months ago i ordered a phone. Never arrived they no it never arrived and they do not want to give my money back DX (dealextreme) will steal your money.
    you are warned!

    when i asked for my money back this is there answer!
    We apologize for the inconvenience we have brought you.
    We apologize for this long delay in the delivery process. Around 3-5 days to get the response, please check back then.
    We apologize for the inconvenience we have brought you.Please wait a few more days and we really appreciate your understanding.
    We apologize for the inconvenience we have brought you.We really appreciate your patient for another a few more days.

    when i asked them: please stop apolizing and just refund me my money this was there answer.
    We feel a pity to inform you it is confirmed that your order was returned as the tracking shows:Please check back 5-7 days later.
    We feel a pity. the returned order if is still in your country, it may be shipped to you again.Please be a little patient.
    and more of the same on the live chat.BUT STILL NO REFUND!!!!

  3. RioDuJour

    Website

    8.10

    Assortiment

    8.30

    Orderproces

    8.50

    Account en klantbinding

    8.40

    Support en Community

    0.00

    dx blijft mijn favoriet. lage prijzen, geen verzendkosten en bijna altijd spullen binnen 2 weken in huis. laatst meerdere artikelen tegelijk besteld, maar ze sturen gewoon op wat ze hebben, dus in delen krijg je alles binnen. Alles netjes via mail gecommuniceerd. toppie!

  4. j borger

    Website

    8.70

    Assortiment

    8.40

    Orderproces

    8.60

    Account en klantbinding

    8.80

    Support en Community

    8.80

    hello
    i orderd 7 flash lites 6 are verry good 1 wont work he gifs a little bit of ligth wat can i do

    1. MB Auteur bericht

      Wat je altijd kunt (en zou moeten) doen is contact opnemen met DX.com. Dat is het belangrijkste als je niet tevreden bent over een product. Als je dan nog niet tevreden bent is het goed om de gang van zaken in bijvoorbeeld reviews te laten weten. Wees dan wel eerlijk en ook naar jezelf toe. Koop je een artikel van bijvoorbeeld 20 dollarcent, dan kan je geen wonderen verwachten.

      English:
      You should always contact DX.com in this kind of cases. It’s important to give to shop a change to resolve the issue. When the issue isn’t resolved as you like you can allways write a review about it. You have to be honest about it. You can’t expect great thing from products of 20 dollar cents.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *