screenshot van de website van tomtop

TomTop

logo tomtop

Sitereview

TomTop bestaat sinds 2004 en heeft naast een actieve webwinkel ook een actief account op Alibaba waar ze sinds 2006 een gold supplier label hebben. Heel positief dus.

Website

screenshot van de website van tomtop

Wat gelijk opvalt aan de website is dat hij de volledige breedte van je browser gebruikt. Op zich prettig, want zo past er lekker veel op je scherm, maar het oogt zo wel erg vol en druk. Verder niet storend. Fijn in ieder geval dat de homepage niet oneindig scrollt en uiteindelijk het aantal aanbieding sterk mee valt. De indeling is verder standaard (categorieën links en aanbiedingen in het midden met bovenaan een banner) en de website laadt lekker vlot. Zoeken gaat ook goed. Meerdere zoektermen is geen probleem en je zoektermen worden in het resultaat gemarkeerd. Wat wel jammer is, is dat het sorteren op prijs niet goed werkt in combinatie met actieprijzen. De originele prijs wordt gebruikt in de sortering.  Kleinigheidje waar je toevallig last van kan hebben als je de goedkoopste zoekt en er net een aanbieding is op een duurder artikel. Op het zoekresultaat is verder geen filtering mogelijk. Dat is jammer. Kijken we tot slot nog even naar de productpagina dan valt op dat je al snel geconfronteerd wordt met gerelateerde producten voordat je de specificaties van dit product ziet. Misschien een hogere conversie voor de webwinkel, maar het stoort mij als bezoeker wel. Verder is de productpagina prima ingedeeld.

Assortiment

Het assortiment kent ook geen bijzonderheden. Een vrij standaard assortiment met niet echt een focus ergens op. Als je kijkt naar de About us, dan zie je daar ook dat ze zich zeggen te specialiseren op een aantal productgroepen (en dan volgen alle categorieën die ze hebben) en dat ze die in de toekomst zo veel mogelijk willen uitbreiden.

Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending

Het orderproces is heel duidelijk, ook duidelijk hoeveel punten je gaat verdienen. Tijdens de eerste testbestelling kreeg ik een foutmelding bij betaling, betaling wel geslaagd, in account nog niet te zien of betaling binnen is gekomen. Een tweede testbestelling een maand later geeft geen foutmelding meer, dus blijkbaar was dit een tijdelijk probleem en fijn dat het opgelost is. Producten waren gemiddeld binnen twee weken in huis. Wat verder wel opvalt aan deze webwinkel is dat de verzending niet altijd gratis is. Let hier dus op.

Account en klantbinding

In je account vind je je order overzicht en vele andere opties die maar iets gerelateerd kunnen zijn aan je account (wishlist, tags, subscriptions, reviews, coupons, adressen, etc). Vrij compleet. Wat opvalt aan de orders is dat mijn testbestelling die reeds bezorgt is na een aantal weken nog steeds op Processing staat. Dat is wat vreemd te noemen. Verder vind je bij TomTop ook een mogelijkheid om met bijvoorbeeld je orders punten te verdienen. Per dollar verdien je een 1 punt. 100 punten zijn 1 dollar waard en dat geeft weer een vrij standaard wisselkoers.

Support en community

De vraag is natuurlijk altijd. Hoe kun je in contact komen als je vragen hebt. Er is in ieder geval een chat aanwezig en dat is prettig om zo direct antwoord te krijgen. Uiteraard is deze niet altijd online, maar dat zien we nergens. Daarnaast kun je ook bellen en kun je mailen. Het grappige is dat je kunt kiezen met wie je van TomTop in contact gaat treden. Er zijn vier werknemers genoemd met foto, email, naam, MSN, Skype en van welke productgroepen ze verantwoordelijk zijn. Daarnaast heeft TomTop nog een forum en is er een reeks aan social media zoals Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Youtube, Flickr en een blog. Genoeg mogelijkheden!

TomTop

TomTop
5.6

Website

8/10

Assortiment

8/10

Orderproces

8/10

Account en klantbinding

8/10

Support en Community

9/10

Voors

  • Zeer veel contactmogelijkheden

Tegens

  • Sorteren met actieprijs werkt niet goed

8 thoughts on “TomTop

  1. M

    TOMTOP is the worst seller ever !!!!!! I received this broken so I send a email to their “support team”. It’s just hopeless to get a solution. I explained everything, and they pormised me a refund so I agreed. After a few days still no refund so I contacted them again and so get a reply from someone else. who starts the conversation all the way back and asks what the problem is…. and this and this has happened 4 times…..meanwhile we are 1 month further and there is still no solution….this support team is just SOOOOOO bad and slow. You really have to ‘stalk’ them to get a reply again or else they will not respond anymore !!!!!! they are just messing with me !!!
    order AN17I07R3904-3YKFGI

  2. Gino Cant

    Website

    0.00

    Assortiment

    9.00

    Orderproces

    0.00

    Account en klantbinding

    0.00

    Support en Community

    0.00

    Verschrikkelijke firma om mee te werken !!! Handen afhouden. Heb een scooter besteld en gevraagd een week te wachten alvorens te verzenden vermits ik drie weken met vakantie was. Na twee dagen kreeg ik het bericht dat hij zou verzonden zijn. Dus ik terug gemaild om mijn ongenoegen te uiten omdat ik toch expliciet gevraagd had te wachten! Bij thuiskomst… geen scooter. Ik probeer ondertussen via hun email , chatbox ( die ofwel bezet of afwezig is) en invulboxen. Allen zonder resultaat !!!! Dit lijkt meer op oplichting….

  3. Andy

    Website

    3.10

    Assortiment

    0.00

    Orderproces

    0.00

    Account en klantbinding

    0.00

    Support en Community

    0.00

    Ordered drone AOSENMA CG035 on 2017-08-26 14:11:47
    order No.AN17H26N1147-7TISNH
    Arrived after about 1 week.
    Gimbal Cam was not working.
    Contacted Tomtop, no reply.
    Opened a Paypal case. Then, I have to send back on my costs to the warehouse germany, from where it came (good luck, not to CN!)
    But didn’t getg back the shipping cost, thanks paypal I gat them back.
    But drone was back on Friday 08 Sept 2017 (DHL 129959347278)
    But until today, I don’t have back my money.
    I get newsletters, and the wish, to leave my review. So here we go.
    Have to wait, till paypal has end its sleep and I get back my money.
    That sucks, will never buy on Tomtop again.
    I didn’t believe other reviews and comments in the internet. A lesson learned.

  4. Edwin

    Website

    0.00

    Assortiment

    0.00

    Orderproces

    0.00

    Account en klantbinding

    0.00

    Support en Community

    0.00

    Ik kreeg een product vrij snel geleverd via DHL maar met transportschade. Zowel de doos als het product waren defect. Na 3 maanden mails over en weer heb ik me er maar bij neergelegd dat het niet goed gaat komen. Elke keer worden er standaard mails gestuurd over dat ze een nieuw product sturen, wat niet gebeurt, of dat ze een terugbetaling zullen doen, wat ook niet gebeurt. Je blijft in een vicieuze cirkel hangen. Frustrerend. Een PayPal claim heeft voor mij ook geen zin gehad aangezien PayPal beslist: terugbetaling na retour, en de retourkosten zijn net zo hoog als de kosten van het product zelf.

  5. MarrieMie

    Website

    7.70

    Assortiment

    9.00

    Orderproces

    6.00

    Account en klantbinding

    6.90

    Support en Community

    6.60

    Heb sinds kort een Samsung Galaxy Gear S2 en vind een extra oplader erg handig. De officiele is ergens rond de 40 euro en dat vind ik belachelijk veel voor wat plastic en elektronica dat ook voor minder kan. Zo uitgekomen bij TomTop. Besteld, maar door een storing bij Paypal ging betaling mis. Makkelijk de bestelling uit het overzicht kunnen verwijderen. Andere uiteindelijk kunnen betalen via creditcard. Jammer dat er nu opeens geen mails meer verstuurd werden. Gechat met een medewerker, maar die zei dat er wel mails moesten komen. Ik moest geduld hebben. Nou, nooit mails gezien, alleen de nieuwsbrief. Jammer. Wel het artikel binnen 2 weken in huis, dus dat was gewoon dikke prima.

  6. Peter

    Website

    6.80

    Assortiment

    7.50

    Orderproces

    7.60

    Account en klantbinding

    7.50

    Support en Community

    5.60

    Had een externe schijf behuizing gekocht. Was er na 4 weken nog niet, dus voor de zekerheid vast een geschil gestart bij Paypal. Direct een automatisch mailtje van TomTop, maar wat daar nu de bedoeling van was is mij onbekend. Daarnaast na een week nog geen reactie. Wel het pakketje uiteindelijk ontvangen, dus geschil weer gesloten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *