EachMall

UPDATE: EachMall bestaat helaas niet meer. De website is al enige tijd niet meer bereikbaar. Via Twitter is al sinds 2015 niet meer gepost. Helaas is deze dus niet meer actief en zullen we de reviewscores wijzigen naar 1 zodat deze laag in de overzichten komt te staan.

 

logo eachmall

Sitereview

EachMall bestaat sinds 2008 en heeft naast deze webshop ook een Chinese webshop www.taobaodao.com. Het bedrijf claimt een jaarlijkse groei van 120% te realiseren in de afgelopen vier jaar.

Website

screenshot van eachmall

De website is vrij standaard maar prima ingedeeld. Het thema oogt gedateerd, maar is ook gewoon goed. Geen fratsen en geen knallende kleuren of vlakken. Alles is goed en functioneel. Wat op de homepage opvalt is dat er niet gekozen is voor veel aanbiedingen, maar meer de focus op het navigeren naar de productgroepen. De echte aanbiedingen vind je iets naar onderen of in de banner terug en dat is op zich prettig. Zoeken op de website gaat goed, ook meerdere zoektermen is geen probleem. Wat prettig is, is dat je zoektermen in de resultaten gehighlight worden. Erg prettig om zo te zien dat je zoekresultaat relevant is, maar eigenlijk overbodig als de zoekmachine gewoon goed werkt. Wat opvalt is het ontbreken van filteren op categorie als je al gezocht hebt. Je kunt aan de linkerkant in het menu wel een categorie kiezen (en dat hebben we bij een andere webshop ook al gezien), maar dat is verwarrend genoeg niet een filtering op je zoekresultaat. Wil je toch filteren op je zoekresultaat, dan moet je naar het zoekveld de categorie aanklikken waarbinnen je wilt zoeken. Vooraf filteren in plaats van achteraf en dat is minder prettig in gebruik. Tot slot bekijken we altijd nog even de productpagina. Hier zien we eigenlijk alles terug wat we terug willen vinden, maar ook hier weer het vervelende dat er een banner en aanbiedingen tussen de informatie door getoond wordt. Erg storend tijdens het winkelen. Alsof je in de supermarkt bij de melk staat en er heel groot staat “mensen kochten bij dit product ook brood“. Dat wil je vaak niet eens weten.

Assortiment

Het assortiment van EachMall bevat eigenlijk wel alle standaard categorieën die je bij alle andere aanbieders ook terug vind. Van elektronica, gadgets tot smartphones, auto-accessoires en horloges. Wat opvalt is wel een categorie met zonnebrillen. Dat is iets wat afwijkend ten opzichte van andere aanbieders. Totaal staan er 336 brillen in het productportfolio van EachMall en dat is bovengemiddeld. Nu misschien niet de tijd van het jaar, maar je kan ze maar beter vast in huis hebben.

Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending

Het bestelproces gaat standaard. Je kunt betalen en uitchecken met Paypal waarna je een bevestiging in je mail krijgt. Na een paar werkdagen krijg je een bevestiging dat de order verzonden is (uiteraard afhankelijk van je bestelling). Mijn testbestelling was binnen 2 weken in huis en dat is zeer goed.

Account en klantbinding

Als je inlogt op je account vind je je orderoverzicht als eerste terug. Daarbij wordt bij een order gevraagd om te bevestigen dat deze gearriveerd is. Dit voelt misschien niet prettig aan, maar is voor een webshop een middel om te kunnen meten hoe lang een pakket gemiddeld onderweg is, dus ik vind het toelaatbaar wat dit betreft. In je account vind je verder je normale gegevens terug wat je mag verwachten in je account zoals je orders en je NAW gegevens. In je account vind je ook je puntenoverzicht terug. Wat onduidelijk is hoe je punten kunt verdienen. Daarnaast is de inwisselkoers op het eerste gezicht zeer ongunstig. Je hebt 1000 punten nodig voor 1 dollar korting. Je kunt ook punten inwisselen voor producten, maar de wisselkoers zal daarvoor niet veel anders zijn. Even ter referentie. Ik heb 1 bestelling gedaan bij EachMall en dat betreft een bestelling van circa 2,5$. Ik heb in totaal 52 punten bij elkaar gespaard. Hoe ik die bij elkaar gespaard heb is voor mij niet te achterhalen en op het eerste gezicht lijkt de wisselkoers zeer slecht.

Support en community

Contact opnemen met EachMall kan via een contactformulier of via email. Ze beloven binnen 24 uur (uitgezonderd feestdagen) te reageren. Ik neem overigens aan dat je ook rekening zult moeten houden met hun werkdagen. Daarnaast kun je ook Facebook, Twitter en YouTube proberen om als kanaal te gebruiken om contact te leggen met EachMall.

EachMall

EachMall
1

Website

1/10

Assortiment

1/10

Orderproces

1/10

Account en klantbinding

1/10

Support en Community

1/10

Voors

  • Veel zonnebrillen

Tegens

  • Categorieën naar zoekresultaat verwarrend
  • Aanbiedingen en banners op productpagina irritant geplaatst
  • Slechte wisselkoers punten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *