screenshot van de website van gearbest

GearBest

logo gearbest

Sitereview

GearBest bestaat sinds 2014 en is daarmee een zeer nieuwe speler op de Chinese wereldmarkt.

Website

screenshot van de website van gearbest

Wat bij het openen van de website gelijk opvalt is dat de website de gehele breedte van je browser gebruikt. De website reageert daarnaast goed op het verkleinen van je scherm (de website is dus erg responsive zoals dat heet). Daarnaast hebben ze ook een mobiele website en is er dus goed aandacht besteedt aan de techniek van het design. Je moet er echter wel van houden dat de volle breedte in gebruik is. Het oogt daardoor wat vol en het overzicht is snel kwijt bij de tegenwoordig gangbare HD schermen. De homepage van GearBest is verder prima ingedeeld. Genoeg aanbiedingen, maar je scrollt niet eindeloos door. Daarnaast links de categorieën en daarmee dus eigenlijk een standaard indeling, wat wel zo prettig is. De kleurstelling van de website oogt misschien wat saai en lijkt zich wat meer op de mannen te richten. Zoeken op de website gaat goed. Binnen de seconde is het resultaat op het scherm en het resultaat is relevant, ook bij meerdere zoektermen tegelijk. Wat opvalt is dat je een prettige filtering voorgeschoteld krijgt. Ga je vervolgens naar een productpagina dan merk je dat deze prima is ingedeeld, maar je helaas wel eindeloos moet scrollen wil je alle informatie van het product zien. Eenvoudig indelen in tabbladen was prettiger geweest. Een minpuntje die ik ervaar bij het zoekresultaat en bij de productpagina is dat je hoofdnavigatie (categorieën) verdwijnen onder een dropdown (mouse-over) menu. Je bent hem niet echt kwijt, maar het voelt wat raar dat hij er niet meer is. Verder valt op dat de website erg snel reageert en weinig poespas heeft en daardoor niet druk overkomt.

Assortiment

Het assortiment is vrij standaard en zoals je mag verwachten van het design erg gericht op de gadget gerichte man. Veel elektronica met schermpjes en aanverwante artikelen. Wat opvalt is dat de categorieën niet zuiver zijn. Als ik bijvoorbeeld naar Home and Garden ga zie ik daar smartphones staan en een smartwatch. Dat verwacht je niet hier. Verder lijkt het assortiment groot te zijn, diverse categorieën hebben tussen de 4 en 6 duizend artikelen. Wat tot slot nog opvalt is de categorie Men’s clothing. Als je nog niet overtuigd was van het feit dat deze webwinkel zich meer richt op mannen dan vrouwen, dan moet je dat nu toch echt zijn. Wat een vrouwen categorie is er niet.

Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending

Na  het bestellen (dat gewoon prima gaat en betalen met Paypal) krijg je een orderoverzicht in je mail. Na drie weken heb ik mijn testbestelling netjes in huis en is daarmee gewoon prima op tijd binnen. Een eerdere testbestelling was fout gegaan omdat ik mijn huisnummer vergeten ben in te vullen. Helaas controleert het bestelsysteem hier niet goed op, maar heb ik hier wel een groot deel van mijn geld voor terug gekregen (ondanks het eigenlijk mijn fout is).

Account en klantbinding

Als je inlogt op je account kom je in een soort andere omgeving (iets ander ontwerp qua kleurstelling). Hierdoor weet je gelijk dat je in je account omgeving bent en dat is wel zo prettig. In je account vind je verder je standaard orderoverzicht en je NAW gegevens. Wat netjes is, is dat je een foto krijgt te zien van je pakketje dat ze verzonden hebben. Dat is iets wat ik heel zelden bij webwinkels zie en wat toch wel prettig is. In je account vind je natuurlijk ook je puntentotaal terug. Voor je registratie krijg je al 10 punten, daarnaast krijg je nog per uitgegeven dollar een punt. Een punt is vervolgens 2 dollarcent waar, want gemiddeld genomen een goede wisselkoers is.

Support en community

Er zijn een paar manieren waarop je contact op kunt nemen met GearBest. De makkelijkste is natuurlijk de chat, maar die is niet altijd beschikbaar. De favoriete van velen zal e-mail zijn, maar GearBest gebruikt daarvoor een ticketsysteem. Daarnaast kun je altijd bellen. Mijn ervaring met het ticketsysteem is erg goed. Ze reageren op werkdagen heel snel (binnen enkele uren), maar het nadeel van een ticketsysteem is altijd dat je naar een website moet gaan om te reageren. Net wat onhandiger dat je emailclient die je bijvoorbeeld op je smartphone makkelijker kunt gebruiken. GearBest is daarnaast ook actief op Facebook, Twitter, Google+, YouTube en VK.

Gearbest

Gearbest
6

Website

8/10

Assortiment

8/10

Orderproces

8/10

Account en klantbinding

8/10

Support en Community

8/10

Voors

  • Responsive design
  • Goede wisselkoers punten

Tegens

  • Ticketsysteem ipv mailen

24 thoughts on “GearBest

  1. Berry

    Website

    8.40

    Assortiment

    8.40

    Orderproces

    0.00

    Account en klantbinding

    0.00

    Support en Community

    0.00

    Ronduit slecht.

    – Producten worden weken na bestelling pas opgestuurd.
    – De verzending duurt aanzienlijk langer dan bij andere Chinese webshops.
    – Ze verdraaien dingen en liegen in hun voordeel. (Wilde m’n bestelling annuleren omdat er na 2 weken nog steeds geen gehoor was en patsboem kreeg ik een melding met: uw bestelling is verzonden. Vervolgens ligt ie nu nog steeds op dezelfde plek, oftewel annuleren is vrijwel onmogelijk)
    – Ze reageren echt nergens op. Ik heb ze zowat moeten stalken om een reactie te krijgen terwijl ze aangeven ‘meestal direct’ te reageren.

    Voor mij echt de 1e en laatste keer.

  2. Fred

    Website

    9.80

    Assortiment

    9.80

    Orderproces

    7.30

    Account en klantbinding

    9.00

    Support en Community

    7.00

    Sorry Voor Mijn Reacties Hier Onder Je Moet Gewoon Geduld Hebben Het Duurt Gewoon 3 a 4 Weken
    ik heb mij Kastje AanGehad Ik Ben Ook Paar x Terug Gemaild Door Gearbest Dat het Onderweg Was

  3. Fred

    Website

    9.70

    Assortiment

    9.40

    Orderproces

    0.40

    Account en klantbinding

    0.40

    Support en Community

    0.40

    Slechte ervaringen Mee Helaas de website ziet er goed uit spullen die ze verkopen ook alleen Contact opnemen Slecht geregeld?

  4. Fred

    Ik ken geen Cijfer Geven Deze Site Nog Steeds Niks Ontvangen Wacht Al 16 Dagen En Nog Niks Gekregen ik ben opgelicht Denk Dus Denk Goed Na Voor Je Iets Koopt Bij ( GEARBEST )

  5. Fred

    Website

    0.00

    Assortiment

    0.00

    Orderproces

    0.00

    Account en klantbinding

    0.00

    Support en Community

    0.00

    ik heb 26-03-2017 Een Alfawise H96 Pro + TV Box Size: 3G + 32G Color: Black + EU PLUG Bestelt maar nog niks
    ontvangen Iemand ervaring met Deze Site ?

  6. Merijn

    Website

    3.60

    Assortiment

    7.30

    Orderproces

    2.20

    Account en klantbinding

    0.00

    Support en Community

    0.00

    Ik heb nooit problemen gehad met Gearbest. Helaas is dat verleden tijd.
    Begin februari kocht ik een Memobird. Regelmatig bekeek ik het volgnummer, maar deze blijf al tijden lang staan op dezelfde status. Daarvoor heb ik contact opgenomen met het verzendbedrijf. Zij stuurde terug dat ze alleen de pakketinformatie hadden ontvangen maar nooit een pakket. Dit heb ik uiteraard gedeeld met Gearbest. Zij blijven antwoorden dat het probleem niet bij hen ligt maar bij het verzendbedrijf en dat ik moet wachten tot 26 april. Daarna kunnen ze pas met een oplossing komen. Ik heb daarna contact opgenomen met PayPal en zij antwoorden dat ik als zij niet met een oplossing komen, ik het geldbedrag kan claimen. Gearbest antwoord vervolgens weer dat ik moet wachten. Nu eindelijk één week later en veel berichten verder, komen ze met de oplossing: 22$ terug in mijn tegoed. Omdat ik geen aankoopverzekering had aangevinkt, is dit de beste oplossing die ze kunnen bieden. Dat is behoorlijk belachelijk. Gezien ze volgens het verzendbedrijf nooit een pakket hebben ontvangen. Gearbest blijft mijn bewijs ontwijken en claimt dat dit de enige oplossing is die ze mij kunnen bieden. Ik heb een klacht ingediend bij de internationale koperbescherming.

    Conclusie: Bestellen in China is goedkoop, maar verwacht geen garantie dat het aankomt noch dat je een oplossing krijgt.

  7. Hugo

    Website

    0.00

    Assortiment

    0.00

    Orderproces

    0.00

    Account en klantbinding

    0.00

    Support en Community

    0.00

    This is a very simple but unfortunate set of events.

    – I ordered a screen for a Xiaomi Mi 4c.
    – They send the incorrect one.
    – A lot of back & forth messages, sending photos & videos countless times, the Customer Service just do not caring and tooking ages to reply, even when they said they would reply after some days.
    – Finally they made me an offer of 3 options:
    – “GearBest money” (as if I’m gonna buy from this store ever again!)
    – 10$ in my bank account (bear in mind the screen alone was 35€)
    – a screen replacement (if I send back the incorrect one, of course, and that would have me paying at least 20€ just to send it back). And of course, if they do a mistake again – why wouldn’t they? they never admitted this mistake in the first place – it’s me losing even more money.

    Thanks for making me lose a lot of money, GearBest. See you never again!

      1. Hugo

        Website

        0.10

        Assortiment

        0.10

        Orderproces

        0.10

        Account en klantbinding

        0.10

        Support en Community

        0.10

        I will try to leave it now.

  8. Rene

    Website

    3.30

    Assortiment

    4.30

    Orderproces

    1.60

    Account en klantbinding

    1.40

    Support en Community

    1.00

    You can order cheap products from China.
    But their service is awful. You can choose expedited shipping. But there is no information after your purchase. No shipment info, no tracking number nothing. Please read all the negative reviews on the internet of people who never received their order. I’m still waiting. So don’t order here

  9. Alexis

    DON´T EVER buy in this website (GEARBEST)
    After a first bad disappointment try with the website (I bough a sport camera that never arrive and the website took months to give my money back besides they did it on rates not the whole amount at once) so several months later due friends I was convince to give a second try so again I choose my item and pay with my debit card the “Grand total” Price I had to pay including shipping and everything was suppose to be 106$ so I agree, the next day I check on my bank account and the website took more money (116$ to be precise) I run to their costumer “service” and open a ticket for the issue, they respond within 24 hours yes but only once per day no matter what, so the person told me they cannot take more money that the amount given (which I don’t believe after this) and I should talk to the bank, so I decide to cancel my purchase and swear that I wont buy here anything EVER, they say OK we will make a total refund. a few days later I check my bank account and indeed they refund me but the amount given on the “grand total” the 106$ not the 116$ they took without my permission which was the only reason for me to cancel the order (I honestly don’t mind the 10$ difference but the unclear issues the lie and their customer service, I hope they enjoy my non agreed 10$ “gift”)

    People my advice to avoid you a headache, having to change your card for security and more problems think about it REALLY GOOD if you dare to buy in GEARBEST cause the “TOTAL” amounts may not match with what they charge you besides many other issues in the process.

    Update from 7th of December 2016: The last email I´ve got from their customer service said that they WONT refund me the extra money. so yeah basically I lost money and they wont me to be happy about it. so guys one more time STAY AWAY from this website avoid lose money and avoid a big headache.

  10. Ismael

    Ik heb eeb besteling binnen gekregen maar ik moest € 2,92 verzendkosten betalen van post nl , omdat er geen genoeg postzegels aan de pakket geplakt was

  11. Alex

    Website

    9.70

    Assortiment

    9.90

    Orderproces

    9.80

    Account en klantbinding

    9.80

    Support en Community

    9.60

    Excellent shop . I often order products . Available immediately send a packet and take a photo before sending . Excellent customer support .

  12. Vicky

    Website

    10.00

    Assortiment

    10.00

    Orderproces

    10.00

    Account en klantbinding

    10.00

    Support en Community

    10.00

    Super website, support is goed. Bij het versturen laten ze een foto zien van je bestelling en de laatste tijd krijg ik bij sommige orders ook gewoon tracking codes. Prijzen zijn goed en de website werkt ook snel. De support website is tegenwoordig ook een stuk beter en de punten die je verdiend per order of reviews kan je goed weer gebruiken.

  13. W

    Alleen maar goede ervaringen met deze site omtrendt bestellingen van XIAOMI producten.altijd originele producten en altijd komt t binnen op de afgesproken tijden. Daarnaast ook altijd goedkoper dan op bijv; banggood dx and tmart.

    1. MB Auteur bericht

      Bedankt voor je reactie en het delen van je ervaring. Je kunt ook cijfers geven, zo kan je het reviewcijfer verbeteren op basis van je ervaring!

  14. Frank

    Gearbest is vaak goedkoper, maar daar moet je dan ook wat langer voor wachten dan bij andere China-shops. Het duurt regelmatig 1-2 weken voordat het bij Gearbest verzonden wordt. Daardoor wordt de levertijd zomaar 4-5 weken. Voor grotere pakketten wordt soms €60,- verzendkosten berekent waar bij andere China-shops het onder de €30,- blijft (zelfde item). Het proces om garantie te verhalen is te omslachtig. En na een “ticket” te hebben aangemaakt en alles haarfijn hebt uitgelegd, is de eerste reactie van Gearbest vaak een standaard bericht waarin gevraagd word om het uit te leggen ??? Heb het idee dat de voorraad aangegeven op de website ook niet klopt.
    Nee, geen favoriet van mij. (na tientallen bestellingen)

    1. Frank

      Ik kon geen score geven bij mij reactie, dus bij deze;
      Website; 6
      Assortiment; 9
      Orderproces; 3
      Account en klantbinding; 5
      Support en Community; 5

      1. MB Auteur bericht

        Website

        6.00

        Assortiment

        9.00

        Orderproces

        3.00

        Account en klantbinding

        5.00

        Support en Community

        5.00

        Jammer dat het punten geven niet goed ging, wij hebben even aan deze reactie de punten toegevoegd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *