CooliCool

logo coolicool

Sitereview

CooliCool bestaat sinds 2010 en is een webshop uit Shenzhen, China. Daarnaast is er een warenhuis (distributiecentrum) in Europa wat extra snelle levering mogelijk maakt.

Website

screenshot van coolicool

Direct bij het openen van de website valt op dat deze hele breedte van je scherm gebruikt wordt, dit lijkt handig, maar eigenlijk is het ontwerp daar niet op gebouwd en resulteert in grote witte vlakken in het midden naast de grote aanbieding. De website heeft verder een standaard indeling en reageert lekker vlot. Zoeken op meerdere zoektermen gaat goed. Het resultaat is relevant, maar wat direct opvalt is dat er geen filtering mogelijk is op basis van het resultaat. Je ziet aan de linkerkant wel een lijst met categorieën, maar die staan los van je zoektermen en is daardoor zeer verwarrend in gebruik. Het openen van een productpagina vanuit je zoekresultaat opent een nieuw tabblad en dat is raar en uiterst onhandig. Een productpagina is verder oké, maar daar is alles mee gezegd, je vind alle gegevens die je nodig hebt, maar doordat het ontwerp van de website fundamenteel fout is voor brede schermen zit het er gewoon niet goed uit.

Assortiment

Het assortiment is vrij standaard met elektronica, gadgets, verlichting, kleding en horloges. Wat opvalt is dat er weinig echt laag geprijste artikelen zijn. Zie je bij veel webshops veel artikelen tot 2 dollar, dat zie je bij CooliCool zijn. Op zich niet erg, maar valt wel op. Hoe groot het assortiment verder is, wordt niet echt duidelijk. Wat wel op de homepage opvalt is de focus op smartphones.

Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending

Bestellen gaat vrij eenvoudig. Account aanmaken, artikel in winkelwagen, betalen via Paypal en wachten op je product. Opvallend is dat er geen gratis verzending aangeboden wordt. Daarnaast had ik een artikel in de Clearance gekozen (opruiming) en die was waarschijnlijk uitverkocht, want 4 uur later kreeg ik een refund mailtje. De refund laat drie dagen op zich wachten, dit komt waarschijnlijk door het weekend. Een tweede testbestelling mislukt helaas ook tijdens het bestelling gaat er iets mis, waardoor de betaling niet slaagt, dit ligt aan CooliCool, want mijn koppeling met Paypal is gewoon in orde. Tot slot na een paar dagen weer een poging gewaagd om een testbestelling te plaatsen en nu is het gelukt. Wat opvalt is dat nu de verzending opeens gratis is. Dit is opvallend, want die was bij de vorige twee bestelpogingen nog 2$, zelfs een keer voor exact hetzelfde product. Mijn laatste testbestelling werd na 5 dagen verstuurd en is vervolgens binnen 2 weken in huis. Dat er pas na 5 dagen verstuurd wordt is wel erg laat als je het mij vraagt.

Account en klantbinding

In je account vind je de standaard gegevens. Opvallend slecht is je orderoverzicht. Ik heb twee mislukte orders, maar die zie je niet bij je orderoverzicht staan. Ik zie wel een teller dat ik totaal drie orders heb, maar fysiek zie ik er maar 1 in de lijst. Wat verder opvalt is het ontbreken van een beloningssysteem/puntensysteem.

Support en community

Naar aanleiding van mijn tweede mislukte bestelling heb ik een mail gestuurd naar CooliCool met de klacht over de eerste bestelling en de vraag of de tweede bestelling nog op de status betaald gezet kan worden. Eventueel door een betaling van mijn kant. De mail erop kreeg ik netjes binnen 1 werkdag, maar het antwoord was erg onduidelijk. Ik kon niet precies achterhalen waar het antwoord nu op gericht was (welke bestelling) en de reactie was al helemaal niet oplossingsgericht.

Contact opnemen met CooliCool kan in principe enkel via email. Daarnaast is er natuurlijk de social media Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest en Google+ waar je een poging kunt wagen om in contact te komen. Tot slot is er nog een forum, daar kun je ook met vragen terecht en dat is gezien het aantal posts ook wel het enige waar het door de community voor gebruikt wordt.

CooliCool

CooliCool
4.5

Website

6/10

Assortiment

7/10

Orderproces

6/10

Account en klantbinding

5/10

Support en Community

6/10

Tegens

  • Refund en orderstatus komen niet overeen
  • Weinig contactmogelijkheden
  • Geen beloning voor trouwe klanten
  • Website ontwerp erg slecht

3 thoughts on “CooliCool

  1. Sander

    Website

    4.20

    Assortiment

    3.60

    Orderproces

    1.70

    Account en klantbinding

    0.40

    Support en Community

    0.50

    Cool I Cool is erg slecht!!!!!!! Mensen koop niet en nooit bij dit bedrijf!
    Producten komen niet aan en dan heb jij pech en de support is nul komma nul.
    Ook voor garantie geldt Niks! Als in geen garantie mensen!!
    Geloof me ik heb ervaring ermee helaas…. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik hier ooit iets aangeschaft heb. Dan kan je beter bij Ali express kopen omdat je hier nog enige bescherming hebt.. Jullie zijn gewaarschuwd 😉

  2. barry

    Website

    4.50

    Assortiment

    4.30

    Orderproces

    4.50

    Account en klantbinding

    4.30

    Support en Community

    4.20

    Redelijke snelle levering van ongeveer 2 weken. Versturen ging via China post en er werden geen douanekosten in rekening gebracht. Ik had wel wat kleine probleempjes met het toestel, maar dat lag ook gewoon aan de kwaliteit van deze goedkopere chinese toestellen. Al met al via de mail heb je redelijk goed contact met coolicool. De technische support valt tegen, want het toestel bleef zijn mindere kanten houden en ik kreeg niet echt ondersteuning hoe ik deze mindere eigenschappen kon verbeteren

  3. JH

    Website

    5.90

    Assortiment

    4.40

    Orderproces

    2.50

    Account en klantbinding

    0.30

    Support en Community

    0.10

    They seem not to be able to communicate in English when you need service or support. Impossible to get warranty. Lie over lie, cheaters.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *