screenshot van eshopnice

Eshopnice

 logo eshopnice

Sitereview

Eshopnice is een webshop uit China. Hoe lang deze webshop betaat wordt niet helemaal duidelijk op de website, als we  archive.com bekijken is de website voor het eerst vermeld in 2013  en dat maakt het een erg jonge website.

Website

screenshot van eshopnice

De website van eShopNice oogt erg netjes. De kleuren van het logo komen terug in het thema en het thema is een net geheel. De homepage bevat schermvullend aanbiedingen met in het oog springend een banner. Je hoeft gelukkig niet eindeloos door de aanbiedingen te scrollen wil je bij de footer van de pagina komen. Zoeken is niet het sterkste punt van de website. Tijdens het typen krijg je wel suggesties van wat je zoekt, maar vervolgens krijg je in het resultaat niet enkel relevante resultaten te zien. Het lijkt erop dat de zoekmachine meer zoekt op 1 woord, dan een combinatie van woorden. Dat is erg vervelend, want vaak zoek je op een combinatie van woorden. Filtering op basis van resultaat is wel prettig, maar gezien de beperkte kwaliteit van de zoekmachine ook wel een noodzaak. Een productpagina op de website is daarnaast heel goed uitgewerkt. Ja, je moet veel scrollen om alles te zien, maar alle data is er en je wordt niet eerst overspoelt met onnodige andere gerelateerde producten.

Assortiment

Het assortiment richt zich met name op elektronica en dan vooral elektronica met schermpjes. Naar eigen zeggen hebben ze 40 duizend artikelen in hun webwinkel, dus dat is een aantrekkelijk groot aanbod. Verder geen verrassingen.

Orderproces: Bestellen – Betaling – Verzending

Tijdens het maken van mijn testbestelling had ik problemen met betalen. Mijn browser liet namelijk niet de betaal-bevestig-knop zien en daardoor was het niet mogelijk om de betaling vast te leggen. Dat is natuurlijk erg vervelend. Mogelijk dat dit in de tussentijd opgelost is, of in andere browsers wel goed gaat. Eenmaal besteld was mijn testbestelling binnen twee weken in huis, dus dat is erg prettig.

Account en klantbinding

Je account is wat anders ingedeeld dan andere webshops, maar niet gelijk onprettig. Waar je bij veel shops links je menu krijgt te zien in je account, hebben ze er hier voor gekozen om er een dashboard van te maken. Dit maakt het helaas wel wat onoverzichtelijk, want eigenlijk ben je in de meeste gevallen puur geïnteresseert in je order en niet in vele andere settings. Ik heb een aantal keer geprobeerd mijn e-mailadres te bevestigen, maar geen bevestigingsmail ontvangen en als ik die heb, wordt de bevestiging niet opgeslagen in het systeem. Ik ben dus niet in staat om zonder bevestiging (ook al heb ik een bestelling geplaatst), mijn punten in te zien of te gebruiken. Dat is erg raar.

Support en community

Contact opnemen met eShopNice is ook een probleempje. Ja, je kunt ze mailen voor contact, maar ze geven de voorkeur aan het message systeem, maar ook hiervoor heb je een bevestigde mailadres nodig en dat lukt juist niet. Erg vervelend. Een ander opvallend dingetje is, dan ze vanuit de help soms verwijzen naar een optie in je account, maar door de verwarrende structuur moet je zelf helemaal navigeren naar je account om dit voor elkaar te krijgen. Handiger was geweest als ze een directe link plaatsen naar die optie in je account. Vooral als je al ingelogd zou dit erg prettig zijn. Tot slot kun je natuurlijk altijd contact opnemen via social media Facebook, Twitter, Google+, YouTube en Pinterest. Ze geven namelijk aan hier actief te zijn, maar wel raar dat de icoontjes op de website niet klikbaar zijn.

Update 14-12-2014

4 dagen na de review (en het dus proberen te activeren van mijn account) heb ik eindelijk een activeringsmail binnen gekregen en is het gelukt om mijn account te activeren. Ik heb er voor gekozen om mijn reviewscores niet aan te passen omdat ik 4 dagen vertraging toch echt veel te lang vind duren. Een mail moet er binnen enkele minuten zijn. Eigenlijk binnen enkele seconden omdat het automatische mails zijn. Als automatische mails niet binnen enkele dagen in je inbox verschijnen, hoe zal dat dan zijn met de support mails? Niet geprobeerd, maar het zet je wel aan het denken.

eShopNice

eShopNice
4.1

Website

7/10

Assortiment

7/10

Orderproces

5/10

Account en klantbinding

6/10

Support en Community

6/10

Voors

  • Prettige website thema

Tegens

  • Zoeken werkt niet goed
  • Account kan niet bevestigd worden (mail)
  • Betaalbevestigknop niet zichtbaar
  • Social media?

1 thought on “Eshopnice

  1. Lily

    Website

    2.70

    Assortiment

    3.20

    Orderproces

    3.40

    Account en klantbinding

    1.80

    Support en Community

    0.80

    Ordered a smartphone and received something totally different from what was depicted on the website. Pictures are of items are not what you receive. BEWARE! False advertising is not cool, they wanted me to ship the item all the way back to China for a refund.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *